ผู้เขียน หัวข้อ: [Customer Article] สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010  (อ่าน 51778 ครั้ง)

0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #30 เมื่อ: 09/20/09 21:12:42 »
TRACK 6 : A CHANGE IS GONNA COME

"A Change Is Gonna Come" เป็นซิงเกิลเมื่อปี 1964 โดย นักร้องและนักแต่งเพลงแนว R&B ชื่อของเขาคือ Sam Cooke เขาได้เขียนเพลงนี้ขึ้นและอัดเป็นครั้งแรกเมื่อปี 1963 วางขายภายใต้สังกัด RCA Victor หลังจากนั้นเพียงไม่นานเขาก็เสียชีวิตในช่วงปลายปี 1964 "A Change Is Gonna Come" เป็นเพลงที่ดังที่สุด (ดังเป็นพลุแตก) ของเขา เมื่อเปรียบเทียบกับซิงเกิลที่ผ่านๆ มา เพลงนี้กลายเป็นเพลงที่อธิบายถึงยุคที่มีการเรียกร้องสิทธิช่วงยุค 60's จึงเป็นที่กล่าวขวัญต่อมาอีกเป็นสิบๆ ปี จนถึงปัจจุบันเลยทีเดียว

สามารถศึกษา Original version ได้จากที่นี่ครับ
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Change_Is_Gonna_Come_%28song%29



Live recording with a touch of additional reverb on Lead Vocals. Drum Kit and Bass compression big time.
เป็นการอัดสดโดยเพิ่มเสียงก้อง (รีเวิร์บ) ไปในเสียงร้องนำ ให้เสียงกลองและเบสยาว

เนื้อเพลง

A Change Is Gonna Come

I was born by the river in a little tent
just like that river, I've been running ever since
i'ts been a long, long, long time coming,
but I know a change is gonna come mmmmmm yes it is

when I go, I go to my brother
i say brother, help me believe
but he just winds up knockin me down back down on my knees yeah
i thought i wouldn't last this long, but now i know that i, i, i, i, i, i, i can kill you, yeah it's been a looooong, a long time comin, but i know my change, my change is gonna come



เข้าสู่รายละเีอียดการอัดครับ

The Choir stands far behind the Lead Vocal, making this track ideal to check the depth of the soundstage.
เสียงประสานจะยืนอยู่หลังเสียงร้องนำ ทำให้แทรคนี้ให้มิติเวทีเสียงที่ลึก

Big, colourful, wide, pleasant, sound with a little more touch on low frequencies. Everything is crystal clear.
ให้เสียงเต็ม มีสีสัน และน่าประทับใจ สามารถสัมผัสเสียงย่านต่ำได้มากขึ้นเล็กน้อย การอัดทุกอย่างให้เสียงสะอาดมากๆ

Powerful dynamic sound. It will sound good in most systems.
ไดนามิคมีพลัง และให้เสียงที่ดีในระบบส่วนใหญ่

ORGAN : From L to R. Wide focus, somehow smaller than the Piano. Is coming tenderly behind the other instruments. MID TW
ออร์แกน จากซ้ายไปขวา ให้โฟกัสกว้าง อย่างไรก็ดี จะมีความเล็กกว่าเปียโน โดยเสียงจะมีความนุ่มนวลอยู่หลังเครื่องดนตรีอื่นๆ
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

PIANO : From L to R. Big focus. Sounds rich occupying the whole soundstage. SUB MB MID TW
เปียโน: จากซ้ายไปขวา ให้โฟกัสใหญ่ เสียงเต็มอิ่มโดยตำแหน่งจะอยู่เต็มเวทีทั้งหมด
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

BIG CHOIR : From 80% L to 80% R. Big focus, almost like the Piano. Coming from the back of the stage. Powerful and natural. MB MID TW
เสียงประสาน อยู๋ในตำแหน่ง 80% ซ้าย ถึง 80% ขวา เกือบจะเท่าเปียโน โดยมาจากด้านหลังเวที ให้เสียงมีพลังและเป็นธรรมชาติ
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

Starts lower in volume & as it gets louder acquires more presence.
ลองทดสอบ หรี่ วอลุ่ม ดูจะให้น้ำเสียงประสานที่ชัดกว่าเดิม

E-BASS : In C. Focus smaller than the Bass Drum. Deep, clean and fast without distortion. Sounds louder in front. SUB MB
กีตาร์เบสไฟฟ้า: อยู่ตำแหน่งเซนเตอร์ โฟกัสเล็กกว่าเสียงกระเดื่อง ให้เสียงลึก สะอาด และฉับไวโดยไม่มีเสียงแตก ให้เสียงดังที่ด้านหน้า
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส)

You should be able to separate the sound of the E-bass and the bass drum.
ดราควรแยกแยะเสียงเบสไฟฟ้าและกระเดื่องให้ได้

DRUMS :
มาถึงด้านเสียงกลอง

Bass Drum. Big focus but smaller than Organ, Piano, Choir. Sounds fast dry and deep. Hits at same time with bass. SUB MB
เสียงกระเดื่อง จะให้โฟกัสใหญ่ แต่เล็กกว่าออร์แกน, เปียโน และเสียงประสาน ให้เสียงเร็ว แห้ง และลึก โดยเสียงจะเกิดขึ้นพร้อมๆ กันกับเสียงเบส
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส)

The Cymbals on the L, high, small focus sound clean.. The Snare precise & very realistic. The Drumsticks on 1:42 fast & staccato. MID TW
เสียงเครื่องแฉอยู่ด้านซ้าย ให้ย่านสูง โฟกัสเล็กและมีน้ำเสียงสะอาด เสียงสแนร์มีความเที่ยงตรงและเสมือนจริงมากๆ
เสียงไม้กลองในนาทีที่ 1:42 จะเร็วและเป็นเสียง staccato

staccato คือ การเล่นโน้ตที่มีการอุดเสียงแต่ละโน้ตให้ขาดจากกัน
หากเพื่อนๆ อยากรู้จักว่า staccato เป็นอย่างไร เปรียบเทียบได้จากนี้ครับ

เสียงที่เล่นปกติ ไม่ได้เล่น staccato :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Without_staccato.ogg

เสียงที่เล่น staccato :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:With_staccato.ogg

เสียงเครื่องดนตรีบาสซูน (Bassoon) ที่มีการ เลกาโต, เลกาโต + ไวเบรโต และ สเลอ
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bassoon-technical-articulations.ogg

LEAD VOCAL : On the C. Focus smaller than piano, bass drum, but bigger than the rest. Very powerful clean deep voice, MB MID TW
เสียงร้องนำ อยู่ตำแหน่งเซนเตอร์ ให้โฟกัสเล็กกว่าเปียโนและกระเดื่องแต่ใหญ่กว่าเครื่องดนตรีที่เหลือ
ให้เสียงสะอาด ลึกและมีพลัง
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

with substantial presence. On 3:21 , for only 1'' the voice looses the tune and sounds a little hard.(more audible when loud)
ช่วงนาทีที่ 3:21 เสียงร้องจะหลุดคีย์จากปกติไปค่อนข้างมาก (จะชัดเจนเมื่อเปิดเสียงให้ดังขึ้น)

The effort of the singer should be detectable all the time, especially in high tones.
จะได้ยินการเค้นเสียงของนักร้องอยู่ตลอดเวลา โดยเฉพาะอย่างยิ่งในย่านเสียงสูงๆ ครับ

 :D :D :D
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 10/20/09 11:33:11 โดย โจโจ้ »

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #31 เมื่อ: 09/21/09 23:40:02 »
TRACK 7 : BLUES POWER
แทรคที่ 7 BLUES POWER



Delay on guitars and vocals, no reverb, heavy compression on the sum. Old school mix. Quit dry sound.
อัดโดยใช้เอฟเฟค ดีเลย์ ที่กีตาร์และเสียงร้อง โดยไม่ได้ใส่เอฟเฟคเีสียงก้อง (รีเวิร์บ) ให้เสียงโดยรวมหนักแน่น มีแนวการอัดแบบ Old School ให้เสียงแห้งเล็กน้อย

Listen to the instruments, how they sound alone, and how they sound when played together. Do they have the same tone & focus?
ฟังเสียงเคื่องดนตรีทุกตัว ว่าเสียงไหนเล่นแยกกัน เสียงไหนเล่นด้วยกัน แต่ละตัวมีโทนเสียงและโฟกัสเหมือนกันหรือไม่?

Does an instrument interfere the sound of another ?
และเครื่องดนตรีแต่ละตัว มีเสียงรบกวนกันและกันหรือไม่

Powerful dynamic sound that will sound good in many systems.
แทรคนี้จะให้ไดนามิคที่มีพลัง ทำให้ได้เสียงที่ดีในระบบส่วนใหญ่

GUITARS : 70% on L and R. Medium size focus. The delay makes them sound like in a big room. MB MID TW
เสียงกีตาร์คอร์ด อยู่ ณ ตำแหน่ง 70% ซ้ายและขวา ให้ขนาดโฟกัสปานกลาง เสียงเอฟเฟคดีเลย์ทำให้ได้เสียงคล้ายเล่นในห้องขนาดใหญ่
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

SOLO GUITAR : 17% R. Medium size focus. Nice clear sound. MB MID TW
เสียงกีตาร์โซโล อยู่ ณ ตำแหน่ง 17% ขวา ให้ขนาดโฟกัสปานกลาง มีเสียงดีและใส
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

PIANO : From L to R. Big wide focus. Very clear without distortion. SUB MB MID TW
เสียงเปียโน อยู่ตั้งแต่ซ้ายไปขวา ให้โฟกัสกว้าง ใสมากๆโดยไม่มีเสียงพร่า
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

DRUMS : Bass Drum with big focus, very powerful, clear, fast and punchy, but not very deep. SUB MB
เสียงกลอง : เสียงกระเดื่องมีโฟกัสใหญ่ มีพลัง, ใส เร็วและเป็นลูกๆ แต่ไม่ลึกมาก
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส)

Snare with smaller focus, is fast and clean with some delay. MID TW
เสียงสแนร์มีโฟกัสเล็กกว่า เร็วและใสด้วยเสียงที่ติดดีเลย์ นิดหน่อย
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

Floor Toms at 1:02 & 1:25 SUB MB
เสียงกลอง ฟลอร์ทอม ณ นาทีที่ 1:02 และ 1:25
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส)

BASS : In C, medium focus, in the beginning of the track. SUB MB
เสียงเบส มีโฟกัสอยู่ตรงกลาง ตั้งแต่เริ่มแทรค
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง ซับ/มิดเบส)

LEAD VOCAL : In the C, big focus for a voice, with delay & chorus effect. MB MID TW
เสียงนักร้องนำ มีโฟกัสใหญ่ โดยใช้เอฟเฟคดีเลย์ และคอรัสด้วย
(ตอบสนองย่านเหล่านี้ด้วยลำโพง มิดเบส/มิดเรนจ์/ทวีตเตอร์)

IamNU

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 556
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #32 เมื่อ: 10/08/09 15:07:31 »
คุณ โจโจ้ อย่าลืมรวมไฟล์ให้ผมด้วยนะครับ จะเอาไปปริ้นไว้อ่านตอนนั่งฟังแผ่นนี้ครับ :D
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 10/08/09 18:05:05 โดย qualityteam »
พบแล้วกับสิ่งที่ค้นหา รอเวลาให้ลงตัว

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #33 เมื่อ: 10/08/09 18:33:01 »
5.4.2 Tonal accuracy ( 0 - 120 points )
กรตัดสินด้านความถูกต้องของน้ำเสียง (โทนัล แอคคิวเรซี)

Tracks 4,5,6 & 7
แทรคที่ 4, 5, 6 และ 7

Sub-bass - 10 to 60 Hz (0 - 30 points)
ย่านซับ-เบส ที่ความถี่ 10 ถึง 60 เฮิร์ตซ์ (0-30 คะแนน)

Instruments : Double Bass, Tuba, Trombone, French Horn, Woodwinds, Electric Bass, Bass Clarinet, Contrabass, , Bass Violin, Cello, Harp,
Big drums, Piano, Organ, Viola

เครื่องดนตรีที่สามารถให้เสียงย่านนี้ได้ : ดับเบิ้ลเบส, ทูบา, ทรอมโบน, ฮอร์นฝรั่งเศส (เฟรนช์ฮอร์น), เบสไฟฟ้า, เบสคลาริเนต, คอนทราเบส, เบสไวโอลิน, เชลโล, ฮาร์ป, กลองใหญ่, เปียโน, ออร์แกน, วิโอลา

A 28 to 30 points - excellent, realistic sound
ได้ A คือ 28-30 คะแนน เมื่อให้เสียงดีที่สุด ให้เสียงเสมือนจริง

Excellent life like effortless bass, fast with endless dynamics, gives the size body of the base instruments - realistic and
natural - fills the place with music - sense the air and the room around the instruments - a real joy to listen to
Bass drum and Bass sound ideally together,& when played at the same time, & totally distinct.

ให้น้ำเสียงมีชีวิตชีวา ให้ไดนามิคต่อเนื่อง ไม่รู้จบ, ให้ขนาดของชิ้นดนตรีอย่างเสมือนจริง และ เป็นธรรมชาติ มีช่องไฟของดนตรี
ให้อารมณ์ของมวลอากาศและบรรยากาศห้องรอบๆ เครื่องดนตรี มีความซาบซึ้งที่ได้ยินเสียงกระเดื่อง และเสียงเบส เมื่อเครื่องดนตรีทั้งคู่เล่นพร้อมๆ กันอย่างแตกต่างชัดเจน

The low Piano tones are very much distinguished & are not at all confused with Bass & Bass Drum tones.
โทนเปียโนย่านต่ำ มีความแตกต่างกับเครื่องดนตรีอื่นๆ อย่างมาก และจะต้องแยกกันได้ไม่สับสนกันกับโทนของ เบส และ กระเดื่อง

B 25 to 27 points - very good sound, almost excellent
ได้ B คือ 25 ถึง 27 คะแนน เมื่อให้เสียงที่ดีมาก เกือบจะดีที่สุด

Very good sounding bass - very close to, but not exactly life like - very good dynamics close to perfect - small difference on the size
of the bass instruments - very fast but not fast enough -you feel that something is missing or just a little less than correct
Bass drum and Bass sound quit good together, & at the same time quit distinct.

ให้เสียงเบสที่ดี ใกล้เคียงน้ำเสียงจริงมากๆ เกือบให้ความมีชีวิตชีวา ที่เสมือนจริง มีไดนามิคที่ดีเกือบสมบูรณ์แบบ มีความแตกต่างของขนาดเครื่องดนตรีตามที่ควรจะเป็นน้อย
ยังรู้สึกได้ว่ามีเสียงบางอย่างขาดหายไป เสียงกระเดื่องและเบสให้เสียงที่ดีค่อนไปในทางเดียวกัน และ เมื่อเล่นโน้ตพร้อมๆ กัน จะมีความแตกต่างให้เห็นเกือบจะชัดเจน

The low Piano tones are quit distinguished & are not confused with Bass & Bass Drum tones.
จะพบความแตกต่างในย่านเสียงต่ำของเปียโน เล็กน้อย แต่ก็ไม่ถึงกับไปสับสนกับโทนเสียงของเบสและกระเดื่อง

C 19 to 24 points - good sound, almost no mistakes
ได้ C คือ 19 ถึง 24 คะแนน เมื่อให้เสียงที่ดี เกือบจะไม่มีจุดบกพร่อง

Correct and clean bass sound - incorrect size of the instruments - good dynamics but not enough - sounds clinical, artificial,
a little unnatural, not life like - sounds somehow correct but does not give any feeling of the music-
Bass drum and Bass sound good together, & they distinct a little. ( not all the time )

ให้เสียงเบสถูกต้องและสะอาด มีความม่ถูกต้องของชิ้นเครื่องดนตรี มีไดนามิคที่ดี แต่ยังไม่เพียงพอ ให้เสียงค่อนข้างสังเคราะห์และมีความไม่เป็นธรรมชาติเล็กน้อย
ขาดความมีชีวิตชีวา ให้เสียงถูกบ้างแต่ไม่ได้ให้อารมณ์ทางดนตรีใดๆ เสียงกระเดื่องและเบสดีทั้งคู่ แต่มีความไม่กลมกลืนกันเล็กน้อย (ไม่ได้เป็นตลอดเวลา)

The low Piano tones are a little distinguished & sometimes are confused with Bass & Bass Drum tones.
เสียงโทนต่ำของเปียโนมีความแตกต่างกันเล็กน้อย และบางทีก็อาจสับสนกับโทนเสียงเบส และกระเดื่องได้

D 13 to 18 points - acceptable sound - some mistakes - not hard to listen to
ได้ D คือ 13 ถึง 18 คะแนน เมื่อให้เสียงที่ยอมรับได้ มีจุดผิดพลาดบ้าง ไม่ยากที่จะได้ยิน

Bass is there - not bad to listen to - lacks dynamics - not so clean - a little muddy - a little less or more than normal - not natural
Bass drum and Bass sound acceptable together, without distinction.

้มีเสียงเบส แต่ไม่เลวที่ได้ยิน ให้ไดนามิคน้อย ไม่ค่อยสะอาด มีน้ำเสียงขุ่นๆ มีความไม่ธรรมชาติ เสียงกระเดื่องและเบสอยู่ด้วยกันโดยไม่เห็นความแตกต่าง

The low Piano tones are NOT distinguished & most of the time are confused with Bass & Bass Drum tones.
ไม่สามารถแยกแยะความแตกต่างของเสียงโทนต่ำเปียโนได้ และเสียงไปตีกับเสียงเบส และกระเดื่อง ทำให้สับสน

E 7 to 12 points - poor sound and/or big mistakes
ได้ E คือ 7 ถึง 12 คะแนน ให้เสียงแย่ และ/หรือ มีความผิดพลาดจุดใหญ่ๆ

Bass that is too much or too little - has too much sound "tail" - boomy - not clean sound - definitely not natural
Bass drum and Base sound together, covering one another. They sound like 1 instrument.

มีเสียงเบสมาก หรือน้อยเกินไป ให้หางเสียงไม่สะอาด (ไม่เป็นธรรมชาติ) กระเดื่องและเบสมีเสียงคลุมกันเอง จนทำให้เสียงดูเหมือนมาจากเคื่องดนตรีชิ้นเดียวกัน

The low Piano tones are NOT distinguished & ALL the time are confused with Bass & Bass Drum tones.
ย่านเสียงต่ำของเปียโนไม่เห็นความแตกต่าง โดยมักจะสับสนกับโทนเบส และกระเดื่องอยู่ตลอดเวลา

F 1 to 6 points - unacceptable , harsh sound
Very bad base, sounds harsh - nothing to do with music - very boomy - blur, muddy sound - base not there
Bass drum and Base sound in a way that you cannot tell which instrument plays what.

ได้ F คือ 1 ถึง 6 คะแนน คือ รับไม่ได้ เสียงแย่สุดๆ
ให้เสียงเบสแย่มากๆ เสียงป่อง เบลอ บวมมาก ไม่มีเสียงเบสอยู่
ไม่สามารถจับเสียงกระเดื่องและเบสได้ว่าเล่นอะไรอยู่

The low Piano tones do not sound like a Piano, & cannot tell the difference between them, & Bass and/or Bass Drum tones.
ย่านต่ำของเปียโน มีเสียงไม่เหมือนเปียโน ไม่สามารถบอกความแตกต่างย่านโทนต่ำ ระหว่าง เปียโน เบส และกระเดื่องได้เลย

G 0 points - no sound
Deduct 2 points if the Sub Bass is coming from behind.

ได้ G คือ 0 คะแนน หมายถึงไม่มีเสียง
หักลบอีก 2 คะแนนถ้าเสียงเบสมาจากด้านหลัง

Additional hints:
คำแนะนำเพิ่มเติม

Never score 0 and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.
จะไม่ให้คะแนน 0 และหลีกเลี่ยงการให้คะแนนต่ำกว่า 7 นอกจากจะจำเป็นจริงๆ เท่านั้น

To score A should be the absolute sub-bass - maybe nobody had the pleasure to listen to it yet inside a car
การให้คะแนน A ต้องเป็นระบบที่มีย่าน ซับเบส สมบูรณ์

To score B should be the almost excellent sub-bass achieved only in very few cars
การให้คะแนน B ต้องเป็นระบบที่มีย่านซับเบส ดีมาก ส่วนใหญ่จะพบในรถไม่กี่คัน

To score C is a very good sub-bass - cannot find it an every day car. Sounds correct but does not give much pleasure to listen to.
การให้คะแนน C คือมีเสียง ซับเบสที่ดี ซึ่งไม่อาจจะหาได้ในรถทั่วๆ ไปที่พบอยู่ทุกวัน
ให้เสียงถูกต้องแต่ก็ไม่ได้ให้ความสุนทรีย์ในการฟังมากนัก

Mistakes or miss-adjustments in the crossover area should normally result in lower scoring on both Sub-bass and Mid-bass sections
Never score 0 if there is a sound, and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.

ลงคะแนน ความผิดพลาด จากการปรับครอสโอเวอร์ โดยการตัดสินรวมกันในทั้ง ย่านซับเบส และ มิดเบส
จะไม่มีการให้ 0 คะแนน ถ้าระบบสร้างเสียงได้ (มีเสียง) และหลีกเลี่ยงการให้คะแนนต่ำกว่า 7 ยกเว้นจะมีความจำเป็นจริงๆ เท่านั้น ครับ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 10/10/09 21:06:56 โดย โจโจ้ »

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #34 เมื่อ: 10/08/09 18:33:23 »
Midbass - 60 to 200 Hz ( 0 - 30 points )
การให้คะแนนย่าน มิดเบส 60 ถึง 200 เฮิร์ตซ์ (0-30 คะแนน)



Instruments: Voices, Bass, Brass, Tuba, Trombone, French Horn, Trumpet, Woodwinds, Clarinet, Oboe, English Horn, Alto Sax, Bass,
Bass Clarinet, Contrabass, Tympani, Bass Violin, Cello, Guitar, Viola, Violin, Harp, Piano, Organ, tambourine, drums
Floor Tom, Harp

เครื่องดนตรีที่ให้ย่านเสียงนี้: เสียงร้อง, เบส, เครื่องทองเหลือง, ทูบา, ทรอมโบน, ฮอร์นฝรั่งเศส  (เฟรนช์ฮอร์น) ทรัมเป็ต, เครื่องเป่าทำจากไม้, คลาริเนต, โอโบ, ฮอร์นอังกฤษ (อิงลิชฮอร์น), อัลโต แซก, เบส, เบสคลาริเนต, คอนทราเบส, ทิมปานี, เบสไวโอลิน, เชลโล, กีตาร์ วิโอลา, ฮาร์ป, เปียโน, ออร์แกน, แทมบูริน, กลอง

A 28 to 30 points - excellent, realistic sound
ได้ A คือ 28 ถึง 30 คะแนน - ให้เสียงดีมาก มีความเสมือนจริง

Excellent life like effortless mid base, fast with endless dynamics, gives the size body of the instruments & voices - realistic and natural - fills the place with music - sounds warm and makes you feel the music - sense the air and the room around the instruments - a joy to listen to
ให้น้ำเสียงมีชีวิตชีวา ให้ไดนามิคต่อเนื่อง ไม่รู้จบ, ให้ขนาดของชิ้นดนตรีอย่างเสมือนจริง และ เป็นธรรมชาติ มีช่องไฟของดนตรี
ให้อารมณ์ของมวลอากาศและบรรยากาศห้องรอบๆ เครื่องดนตรี มีความซาบซึ้งที่ได้ยิน

Bass drum and Base sound ideally together,& at the same time totally distinct.
เสียงกระเดื่อง และเสียงเบส เมื่อเครื่องดนตรีทั้งคู่เล่นพร้อมๆ กันอย่างแตกต่างชัดเจน

The Lead Vocals are in front of you with flesh and blood.
สียงร้องนำอยู่ด้านหน้า มีเนื้อมีหนัง ให้ความสดชัด

The low Piano tones are very much distinguished & are not at all confused with Bass & Bass Drum tones.
โทนเปียโนย่านต่ำ มีความแตกต่างกับเครื่องดนตรีอื่นๆ อย่างมาก และจะต้องแยกกันได้ไม่สับสนกันกับโทนของ เบส และ กระเดื่อง

B 25 to 27 points - very good sound, almost excellent
ได้ B คือ 25 ถึง 27 คะแนน เมื่อให้เสียงที่ดีมาก เกือบจะดีที่สุด

Very good sounding midbase - natural very close to life like - very good dynamics close to perfect - small difference on the size of the instruments - very fast but not enough - gives some feeling of the music - voices with some body ( a little smaller or a little bigger )
ให้เสียงมิดเบสดีมากๆ ใกล้เคียงธรรมชาติ ไดนามิคเกือบจะสมบูรณ์แบบ เห็นความแตกต่างของขนาดเครื่องดนตรี ให้ความรู้สึกเป็นดนตรีพอสมควร

you feel that something is missing or a just a little less than correct
ยังรู้สึกได้ว่ามีบางอย่างขาดหายไปและมีจุดไม่ถูกต้องเล็กน้อย

Bass drum and Base sound quit good together, & at the same time quit distinct. The Lead Vocals are in front of you with some flesh and blood
เสียงกระเดื่องและเบสอยู่ด้วยกัน เมื่อเล่นพร้อมกันจะพบความแตกต่าง (ให้เสียงเพี้ยนไปจากเดิมเล็กน้อย)
เสียงร้องนำอยู่ด้านหน้าและมีเนื้อมีหนัง

The low Piano tones are quit distinguished & are not confused with Bass & Bass Drum tones.
เสียงเปียโนย่านต่ำมีโทนที่แตกต่างแบะไม่สับสนกับโทนของเบสและกระเดื่อง

C 19 to 24 points - good sound, almost no mistakes
Correct and clean midbase sound - incorrect size of the instruments - good dynamics but not enough - sounds clinical, artificial, voices without body
unnatural, not life like - needs to be faster - sounds somehow correct but does not give the feeling of the music

ได้ C คือ 19 ถึง 24 คะแนน คือ ระบบนั้นให้เสียงที่ดี จนเกือบจะไม่มีข้อผิดพลาด

Bass drum and Base sound good together, & they distinct a little.
( not all the time )The Lead Vocals are in front of you with
some body behind them. The low Piano tones are a little
distinguished & sometimes are confused with Bass & Bass Drum tones.

เสียงกระเดื่องและเบสให้เสียงที่ดีเมื่อเล่นร่วมกัน และมีความเพี้ยนเล็กน้อย (แต่ไม่ตลอดเวลา)
เสียงร้องนำอยู่ด้านหน้า พร้อมกับมีนักร้องอยู่ข้างหลัง พบเปียโนช่วงเสียงมีความต่ำเพี้ยนเล็กน้อย
และบางครั้งอาจสับสนกับโทนเสียงเบสและกระเดื่องอยู่บ้าง

D 13 to 18 points - acceptable sound - some mistakes - not hard to listen to
Midbase that is there - not bad to listen to - lacks dynamics - some emptiness in sound - not fast
-not so clean - a little muddy - a little less or more than normal - not natural
Bass drum and Base sound acceptable together, but without distinction. The Lead Vocals are in front of you with NO body behind them.
The low Piano tones are NOT distinguished & most of the time are confused with Bass & Bass Drum tones.

ได้ D (คะแนน 13-18 คะแนน) - ภาพรวมของเสียงถือว่ายังรับได้ อาจมีจุดผิดพลาดบ้างแต่ไมท่ได้ทำให้ฟังยากขึ้นแต่อย่างใดครับ
เสียงไม่สะอาดมาก แต่ก็ไม่พร่า หากเทียบจากเสียงปกติ คะแนนระดับนี้อาจจะมีรายละเอียดน้อยกว่า หรือมีอะไรเยอะเกินปกติกว่าธรรมชาติ
เสียงร้องนำอยู่ด้านหน้า แต่ไม่มีอะไรอยู่ด้านหลังเสียงนั้น
เสียงเปียโนย่านต่ำ ไม่แตกต่างกับเสียงโทนเบสและกระเดื่อง บางครั้งอาจฟังเป็นเสียงเดียวกัน

E 7 to 12 points - poor sound and/or big mistakes
Midbase that is too much or too little - riggings appear in one or more frequencies - emptiness in sound - definitely not natural
Bass drum and Base sound together, covering one another. They sound like 1 instrument. The Lead Vocals sound like an empty voice in the air.
The low Piano tones are NOT distinguished & ALL the time are confused with Bass & Bass Drum tones.
F 1 to 6 points - unacceptable harsh sound
Very bad midbase, sounds harsh - nothing to do with music - boomy - sounds completely empty - burr, muddy sound
Bass drum and Base sound in a way that you cannot tell which instrument plays what. The Lead Vocals sounds hard & annoying.
The low Piano tones do not sound like a Piano, & cannot tell the difference between them, & Bass and/or Bass Drum tones.
G 0 points - no sound
Additional hints:
This frequency area gives warmth to the sounds & and idea of the size of most big instruments & voices
Never score 0 and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.
To score A should be the absolute mid-bass - maybe nobody had the pleasure to listen to it yet, inside a car.
To score B should be the almost excellent mid-bass achieved only in very few cars
To score C is a very good mid-bass - cannot find it in an every day car.
Mistakes or miss-adjustments in the crossover area should normally result in lower scoring on both Sub-bass and Mid-bass sections,
and/or Mid-bass and Midrange sections
Never score 0 if there is a sound, and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 06/16/11 20:08:12 โดย โจโจ้ »

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #35 เมื่อ: 10/08/09 18:33:39 »
Midrange - 200 to 3000 Hz ( 0 - 30 points )
Instruments : Voices, Bass, Brass, Tuba, Trombone, French Horn, Trumpet, Woodwinds, Flute, Clarinet, Oboe, English Horn, Alto Saxophone, Bass,
Strings, Cello, Guitar, Viola, Violin, Harp, Piano, Organ, Piccolo, Bells, Drums, Tambourine, Cymbals, High Hat, Ride, Shaker, Rattle Snake
Tom Tom, Floor Tom, Harp
A 28 to 30 points - excellent, realistic sound
Excellent life like effortless mid, fast with endless dynamics, gives the size body of instruments & voices, realistic and natural - wind instruments sound perfect
- fills the place with music - sounds warm and makes you feel the music - sense the air and the room around the instruments -a joy to listen to
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are very distinguished & the different tones between them are detected very clearly
The different sound tones on the same cymbal when the stick hits on different area on it, are very clearly detected.
The Lead Vocals are in front of you with flesh and blood, & all Guitars are very much distinguished & musical.
B 25 to 27 points - very good sound, almost excellent
Very good sounding midrange - natural very close to life like - very good dynamics close to perfect - small difference on the size
of the instruments & voices - wind instruments almost perfect - gives a good feeling of music - you feel that something is missing
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are distinguished & the different tones between them are detected.
The different sound tones on the same cymbal when the stick hits on different area on it, are nearly detected.
The Lead Vocals are in front of you with some flesh and blood, & all Guitars are distinguished & musical.
C 19 to 24 points - good sound, almost no mistakes
Correct and clean midrange sound - incorrect size of the instruments & voices - good dynamics but not enough - the s, x, c, f, a little thicker/thinner than normal.
sounds clinical, artificial, unnatural, not life like - sounds somehow correct but does not give the feeling and joy of music- mids without body
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are distinguished & the different tones between them are NOT detected.
The different sound tones on the same cymbal when the stick hits on different area on it, are NOT detected.
The Lead Vocals are in front of you with some body behind them, & all Guitars are a little distinguished .
D 13 to 18 points - acceptable sound - some mistakes - not hard to listen to
Midrange that is almost good - not bad to listen to - lacks dynamics - some emptiness in sound - unnatural voices & instruments -
the s,x,c,f, sound a little blur or whistling - wind instruments sound a little annoying - a little twang sound - aggressive mid frequencies - not natural
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are NOT distinguished & the different tones between them are NOT detected.
The Lead Vocals are in front of you with NO body behind them, & all Guitars are NOT distinguished .
E 7 to 12 points - poor sound and/or big mistakes
Midrange that is too much or too little - riggings appear in one or more frequencies - emptiness in sound - completely unnatural
the s,x,c,f, sound blur or whistling - wind instruments sound annoying - twang sound - definitely not natural
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, sound too bright, or too cloudy.
The Lead Vocals sound like an empty voice in the air, & all Guitars sound too thin or too heavy .
F 1 to 6 points - unacceptable bad sound
Very bad midrange, sounds harsh - nothing to do with music - very annoying sound
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, sound too bright, or too cloudy and very much disturbing.
The Lead Vocals sounds hard & annoying, & all Guitars sound disturbing .
G 0 points - no sound
Additional hints:
Never score 0 and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.
To score A should be the absolute midrange - maybe nobody had the pleasure to listen to it yet
To score B should be the almost excellent midrange achieved only in very few cars
To score C is a very good midrange - cannot find it in an every day car.
Mistakes or miss-adjustments in the crossover area should normally result in lower scoring on both Mid-bass and Midrange sections,
and/or Midrange and High Frequency sections. Never score 0 if there is a sound, and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #36 เมื่อ: 10/08/09 18:33:57 »
High Frequencies - 3000 Hz to inaudibility ( 0 - 30 )
Instruments : Voices, Woodwinds, Piccolo, Flute, Clarinet, Strings, Violin, Triangle, Brushes, Harp, Piano, Organ, Bells, Tom Tom,
Cymbals, High Hat, Ride, Shaker, Rattle Snake, Harp
A 28 to 30 points - excellent, realistic sound
Excellent life like effortless highs, fast with endless dynamics, gives the size body of the instruments & voices- realistic and natural -
wind instruments & cymbals give perfect sound - fills the place with music - sounds warm and makes you feel the music -
sense the air and the room around the instruments - a joy to listen to
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are very distinguished & the different tones between them are detected very clearly
The different sound tones on the same cymbal when the stick hits on different area on it, are very clearly detected.
The Lead Vocals are in front of you with flesh and blood, & all Guitars are very much distinguished & musical.
B 25 to 27 points - very good sound, almost excellent
Very good sounding highs - natural very close to life like - very good dynamics close to perfect - small difference on the size
of the instruments & voices - wind instruments almost perfect - cymbals almost natural - gives a good feeling of music - you feel that something is missing
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are distinguished & the different tones between them are detected.
The different sound tones on the same cymbal when the stick hits on different area on it, are nearly detected.
The Lead Vocals are in front of you with some flesh and blood, & all Guitars are distinguished & musical.
C 19 to 24 points - good sound, almost no mistakes
Correct and clean Highs - incorrect size of the instruments & voices - good dynamics but not enough - nothing annoying but sounds clinical, artificial, unnatural,
not life like - the s, x, c, f, sound a little thicker, or a little thinner than normal - sounds somehow correct but does not give the feeling and joy of music.
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are distinguished & the different tones between them are NOT detected.
The different sound tones on the same cymbal when the stick hits on different area on it, are NOT detected.
The Lead Vocals are in front of you with some body behind them, & all Guitars are a little distinguished .
D 13 to 18 points - acceptable sound - some mistakes - not hard to listen to
Highs that are almost good - not bad to listen to - lacks dynamics - some emptiness in sound - unnatural voices & instruments -
the s,x,c,f, sound a little blur or whistling - wind instruments sound a little annoying - cymbals sound a little blur or annoying - aggressive highs
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, are NOT distinguished & the different tones between them are NOT detected.
The Lead Vocals are in front of you with NO body behind them, & all Guitars are NOT distinguished .
E 7 to 12 points - poor sound and/or big mistakes
Highs that are too much or too little - riggings appear in one or more frequencies - completely unnatural - cymbals sound blur or annoying -
the s,x,c,f, sound blur or whistling - wind instruments sound annoying - definitely not natural
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, sound too bright, or too cloudy.
The Lead Vocals sound like an empty voice in the air, & all Guitars sound too thin or too heavy .
F 1 to 6 points - unacceptable harsh sound
Very bad highs, sounds harsh - nothing to do with music - very annoying sound
The sounds from different Cymbals, Foot Cymbals, Brushes, sound too bright, or too cloudy and very much disturbing.
The Lead Vocals sounds hard & annoying, & all Guitars sound disturbing .
G 0 points - no sound
Additional hints:
Never score 0 and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.
To score A should be the absolute highs - maybe nobody had the pleasure to listen to it yet
To score B should be the almost excellent highs achieved only in very few cars
To score C is a very good highs - cannot find it in an every day.
Mistakes or miss-adjustments in the crossover area should normally result in lower scoring on both Midrange and High Frequency sections
Never score 0 if there is a sound, and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #37 เมื่อ: 10/08/09 18:34:31 »
5.5 Spectral Balance
5.5.1 Overall Spectral Balance ( 0 - 30 points )
Here we judge all the above ( Sub, Midbass, Midrange, & Highs ) as a whole - as one thing.
How all the frequencies - the entire bandwidth - are combined together. How is the sound as a total. Are they well linked together, or not ?
TRACK 8 : WHAT THE FUNK
Powerful Rock 'n' Roll Track with many dirty Guitars, Rock Drums, Sax and great E-Bass.
This is an overdub recording, with heavy compression on everything. Chorus on crunch and clean guitars, reverb on solos.
Sounds full and rich, with a little touch on low frequencies.
Power-Drums. Many different Guitar-Effects. Clean Cymbals. Strange Sax at 1:19 Min that fades out with an echo.
You should be able to hear all instruments very clearly.
Every instrument should sound very natural & distinct, without effecting the sound of another.
CLEAN GUITARS : L & R. MID TW
HEAVY GUITARS : L & R. MB MID TW
CLEAN RHYTHM GUITAR : 88% L. MB MID TW
CRUNCH SOLO GUITAR : 88% R. with chorus effect MB MID TW
SOLO GUITAR : C MB MID TW
SAXOPHONE : C MID TW
PHASER : 76% R. (only on track 19 ) MID TW
PAD INTRO : From L to R. Starts very quietly close to R & fades out very fast close to C.Then louder from L travels to C & fades out MID TW
slowly close to R. Then back to L fading out to C.
DRUMS : SUB MB MID TW
BASS : SUB MB
A 28 to 30 points
Excellent life like effortless sound, fast with endless dynamics, gives the size body of the instruments & voices- realistic and natural -
fills the place with music - sounds warm and makes you feel the music - sense the air and the room around the instruments - a joy to listen to
Everything sounds very clear, musical, warm, natural, and all instruments are very much distinct.
All the details ( even the tiny ones ) of music are there, nothing is missing, nothing is too much or too little.
B 25 to 27 points
Very good balance, almost excellent
Very good sounding - natural close to life like - very good dynamics close to perfect - small difference on the size
of the instruments & voices - wind instruments almost perfect - cymbals almost natural - gives a good feeling of music - you feel that something is missing
Everything sounds clear, musical, natural, and all instruments are quite distinct
Almost all the details of music are there, may something small is missing, or something is just a little too much
C 19 to 24 points
Good balance, only small deviation/colorations
Correct and clean sound - incorrect size of the instruments & voices - good dynamics but not enough - nothing annoying but
sounds clinical, artificial, unnatural, not life like - the s, x, c, f, sound a little thicker, or a little thinner than normal -
sounds somehow correct but does not give the feeling and joy of music.
Everything sounds just a little clear, a little musical, and you need to concentrate in order to find some distinction between instruments.
Most of the details of music are there, but some are missing, or some are too wide.
D 13 to 18 points
Acceptable balance, sound that is not hard to listen to, some deviations/colorations, e.g. bass quite loud, or quite low
Sound that is almost good - not bad to listen to - lacks dynamics - some emptiness in sound - unnatural voices & instruments -
the s,x,c,f, sound a little blur or whistling - wind instruments sound a little annoying - cymbals sound a little blur or annoying -
Everything sounds somehow clear, with NO distinction between instruments.
Some of the details of music are there, but some are missing, or some are too wide.
E 7 to 12 points
Poor balance, parts of the spectral balance are clearly covered by others
Sounds too big or too small - riggings appear in one or more frequencies - completely unnatural - cymbals sound blur or annoying -
the s,x,c,f, sound blur or whistling - wind instruments sound annoying - boomy - not clean sound - definitely not natural
Everything sounds NOT clear, and 2 or more instruments sound like one.
Most of the details of music are not there.
F 1 to 6 points
Unacceptable balance - Hard to detect that there is a reproduction of the entire spectral balance
Very bad sound, sounds harsh - nothing to do with music - very annoying sound - blur - boomy - muddy
Everything sound bad and very much disturbing.
G 0 points - No sound

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #38 เมื่อ: 10/08/09 18:34:50 »
5.5.2 Overall Spectral Balance at higher volume ( 0 - 30 points )
5.2.2 การฟัง ความสมดุลสเปคตรัม ณ ความดังเสียงสูงๆ (0-30 คะแนน)

The same as the above 5.5.1 but at 3db louder volume level.
It fades out after a while.

คล้ายๆ กับข้อ 5.5.1 ที่กล่าวไว้ข้างบน แต่เป็นที่ความดังสูงกว่า 3 เดซิเบล

TRACK 9
Same track as track 8, but recorder at 3db higher volume.
แทรคที่ 9 เป็นแทรคเดียวกับแทรคที่ 8 แต่อัดด้วยเสียงที่ดังกว่า 3 เดซิเบล

I suggest the judges to step up the volume by at least 2 steps.


This may vary from head unit to head unit.


Judge it the same way as above

Additional hints:
Although it appears so, Overall Spectral Balance is not a point average, given to Sub-bass, Mid-bass, Midrange & High frequencies


Small point differences between Sub-bass, Mid-bass, Midrange & Highs, gives a point result in Overall S B that looks like a point average of the above.


Big point differences between Sub-bass, Mid-bass, Midrange & High frequencies, can give a lot lower points in Overall Spectral Balance


Overall Spectral Balance scoring, can never be higher than the highest point in Tonal Accuracy


Overall Spectral Balance scoring, can be lower than the lowest point in Tonal Accuracy


Examples:
1.All points in Tonal accuracy in section C will result points in Overall Spectral Balance in section C too, or high in section D


2.Points in Tonal Accuracy in C & D will result points in Overall Spectral Balance definitely in section D or below.


If tracks 4 & 5 give results in TA low in D but tracks 6 & 7 high in C then The OSB should give results close to lower in D


If tracks 4 & 5 give results in TA in C and tracks 6 & 7 in C then The OSB should give result close to the higher in C
Your final decision should be made with tracks 8 & 9 which may result to a little lower or little higher points, than listed above.



Never score 0 if there is a sound, and avoid to go lower than 7 unless it is absolutely necessary.
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 10/20/09 00:13:49 โดย โจโจ้ »

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #39 เมื่อ: 10/08/09 18:35:03 »
5.6 Listening pleasure
5.6.1 Listening pleasure ( 0 - 25 points )
The pleasure and the joy that music can generate to the listeners.
0 to 25 points - Start always at 12 point level which is defined as average listening pleasure.
Add 1 or 2 points for each one of :
real listening pleasure
realistic dynamics
enjoyment to listen to
naturalness ( natural authentic reproduction )
get the feeling to move your feet / make your fingers snaps
atmosphere
transparency ( like an open window to the sound )
rhythm and pace ( real energy in the music )
Deduct 1 or 2 points for each one of:
unrealistic - missing dynamics
stressful sound
artificial reproduction of the music
boring impression
tiring to listen to
unnatural
no atmosphere
muddy or empty sound
The scoring here seems to have a connection with the Overall Spectral Balance scoring.
These 2 scorings are not directly connected but the actual scorings cannot be far away from one another under normal circumstances.
You must score Listening pleasure from a different point of view.
Do you get pleasure from the music you are listening to ? Or you do not.
If yes you score above 12, if not under 12.
Under most cases Listening pleasure will score proportional to Overall Spectral Balance points at higher level.E.g. SB=20p LP=16p
It can be that a system not so good in SB gives some listening pleasure & can score proportionally a little higher.E.g. SB=18p, LP=15p
It is not realistic to score 18 on the Overall Spectral Balance, and score 20 on Listening pleasure
It is not realistic to score 28 on the Overall Spectral Balance, and score 15 on Listening pleasure
A sound system that sounds very good or excellent, should be able to show it through out the whole score sheet.
On a sound system that does not sound so good, you have to point this out in detail through out the score sheet
Avoid to score below 5, unless it is absolutely necessary

น้องไช้...\(^^)/...

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 2,508
  • -*-
    • อีเมล์
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #40 เมื่อ: 10/16/09 17:05:49 »
ขอปาดน้าโจโจ้

โหลดแผ่นนี้ไปฟังแระ ต้องอ่านคำบรรยายของน้าด้วย จะได้อรรถรสอีกมากเลย ( คือฟังที่ตาฝรั่งมันพูดไม่รู้เรื่องอะ พูดเร็วเช็ด )  :D

แต่เพลงเพราะดีอ่ะ ชอบเพลงเปิดตัวของ EMMA เพราะดี  ;D
คราวนี้ จะนิ่งจริง ๆ แระ เพราะโดนใจแระ. อย่ามายุผมอีกนะ.....ผมจะเก็บผัก ๆ ๆ ๆ ๆ

ลุงขี้เมา

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 3,758
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #41 เมื่อ: 11/14/09 10:01:56 »
ขอปาดน้าโจโจ้

โหลดแผ่นนี้ไปฟังแระ ต้องอ่านคำบรรยายของน้าด้วย จะได้อรรถรสอีกมากเลย ( คือฟังที่ตาฝรั่งมันพูดไม่รู้เรื่องอะ พูดเร็วเช็ด )  :D

แต่เพลงเพราะดีอ่ะ ชอบเพลงเปิดตัวของ EMMA เพราะดี  ;D

เอามาแจกกันมั่งดิ ไม่มีฟังอะ โหลดเองก็ไม่เป็น เศร้า  :( :( :(

โจโจ้

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 959
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #42 เมื่อ: 11/15/09 10:50:10 »
ที่น้ากมลไงครับ น้าแกมี

tonvigozza

  • ซี1
  • *
  • กระทู้: 1
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #43 เมื่อ: 02/16/10 10:27:52 »
dddd

kamol

  • ซี5
  • *****
  • กระทู้: 6,161
Re: สนุกสนานกับ แผ่น SQ EMMA 2009/2010
« ตอบกลับ #44 เมื่อ: 02/24/10 23:15:30 »
โพ้มมี แผ่นแท้ ซื้อมาจากสนามแข่งขันเรยยย  ;D มีคู่มือด้วย แต่ไม่เคยอ่านเลยง่ะ
Looking for comments and opinions, feel free to ask me.  But be prepared for an honest feedback 'cause I don't do white lie.